Gift for Demokratiet!

Brød til folket!

(I ved, lige som senatorerne i Rom skulle tilfredsstille masserne, mens man sultede dem, lod dem slagte i krig eller korsfæstede dem i lange rækker)

S i Køge med orkesterlederen Jonas Bjørn Whitehorn har mobiliseret en kampagne mod en borger, der på lovlig vis har erhvervet sig en grund med et hus på – med henblik på at nedrive det gamle hus og opføre et moderne hus.

Hvad er burde være en enkel nedrivningstilladelse er nu blevet gjort til den vigtigste politiske socialdemokratiske kampplads set i årtier.

– Først løj man åbenlyst om, hvilket hus der skulle nedrives gennem at vise andre boliger og bede folk vælge mellem “bevar” og “riv ned”

– Så tog man en RealDania rapport til indtægt for en påstand om værditab for naboerne (til trods for at man netop havde lagt fotos op med en smuk række af huse, der til sammen udgør et meget attraktivt hele), men glemte at oplyse, at rapporten handlede om værdien af velvedligeholdte, fredede bygninger (=forsøgte at skabe et skræmmebillede)

– Køber forsøges beskrevet som en væmmelig kapitalist (er vi ikke vokset fra den slags stigmatisering?)

– Så mobiliseredes en influenser med opfordring om at køre direkte mod kolleger fra byrådet.

– Partifæller (fra forsvarerne af borgerrettigheder og ejendomsret) er mobiliseret i arkitekturens navn.

– bestyrelsesmedlemmer fra borgerlige partier er blevet ringet op og tilsvinet og ligeledes på SoMe.

– Fortsæt selv listen

Der er sat et nyt lavpunkt i Køge, og der er åbenlyst ingen grænser.

S forsøger at flytte fokus over mod en privat bolighandel

Virkeligheden er:

Den S-ledede regering hælder milliarder af danskernes penge i statskassen.

Kommunerne tvinges til gengæld til at spare (hvorfor hulen ændrer man ikke, så der kommer flere penge ud til kommuner, hvor alle de borgernære velfærdsområder er bortset fra sygehusene??).

I Køge betyder dette temmelig sikkert, at kerneopgaven i byrådet bliver at skulle spare på ældre-, social-, børn og skoleområderne.

Og ikke bare lidt, nej massive besparelser!

Dette i skærende kontrast til en fyldt statskasse!!

Når socialkammeraternes nummer to, Marie Stærke, og hendes blodhund i form af Jonas Whitehorn, gennem sin ulækre kampagne forsøger at fjerne opmærksomheden, mens de vrider kniven rundt i den borgernære velfærd, leder det lige præcis tankerne tilbage mod det gamle Rom. Brød til folket!

Velbekomme!